sobota, 22 maja 2010

Bot Karolina GG (801) - moja ocena sytuacji

Ostatnio wiele osób dostało tajemniczą wiadomość na swój numer GG od kontaktu o numerze 801:

Proszę zaktualizować Gadu-Gadu do najnowszej wersji, którą można pobrać z http://komunikator.gadu-gadu.pl/


Ponieważ prawdopodobnie wiadomość ta została rozesłana wyłącznie do osób korzystających ze starszych wersji GG i komunikatorów alternatywnych, od razu pojawiły się głosy, że może to być jakieś zabezpieczenie przed używaniem alternatywy lub błąd wtyczki GG w komunikatorze. Moim zdaniem to bzdura.

Otóż 801 to numer bota "Karolina GG", który niedawno został dodany (oczywiście bez naszej wiedzy) do naszych list kontaktów na GG. Jest on swego rodzaju FAQ komunikatora (a przynajmniej takie było założenie twórców). "Karolina GG" nie jest jednak botem w stylu Infobota, ale zwykłą aplikacją webową działającą w oknie programu. Co oczywiste, takie aplikacje nie działają w starszych wersjach GG i komunikatorach alternatywnych (tylko GG Network może wpaść na tak głupi pomysł, żeby dodawać do komunikatora całkowicie niepotrzebne aplikacje flash pobierane z sieci bez naszej wiedzy). Drugim powodem mogą być ostatnio dodane emotki reklamowe - one też nie pojawiają się w komunikatorach alternatywnych.
W takiej sytuacji GG Network postanowiło rozesłać spam (bo tylko tak można to nazwać) do osób korzystających z czegokolwiek innego niż z jedynego słusznego GG10, sugerując że faktycznie coś jest nie tak z ich komunikatorem i że powinni sprawdzić, co też im nie działa.

Jak zapobiec takim wiadomościom na przyszłość? Nie potrzebna jest żadna wtyczka antyspamowa (chociaż zawsze się przyda - wtedy mamy pewność 100% że nikt nam nie będzie wypisywał głupot). Wystarczy pousuwać z listy kontaktów boty spamujące.
Dlaczego? Bo GG Network uważa, że jeśli mamy jakiegoś bota na liście, to zgadzamy się na dostawanie od niego codziennej porcji reklam.
Dowód? Ja nie mam numeru 801 na swojej liście w Tlen 7 i żadnej wiadomości od niego nie dostałem.

9 komentarzy:

  1. Samo usunięcie bota z listy kontaktów może nie wiele dać, ale eksport tejże listy bez tych botów na serwer już powinno swoje zrobić. Ja mam na liście kontakt z numerem 801, ale lista nie jest z nim wyeksportowana na serwer.

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi żadnego 801 nie dodało, nie wiem o czym mówicie ;x

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm Qrix masz chyba rację. Co nie zmienia faktu, że trzeba usunąć bota ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie miałam tego bota (801) na liście, a dzisiaj sam zagadał. Jak ja tego nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też nie miałam bota na liście, a dzisiaj dostałam info :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Aby wyłączyć automatyczne ładowanie pomocników przy każdym uruchamianiu GG 10. Wystarczy edytować plik ServerConfig.xml ,który znajduje się w C:\Documents and Settings\xxxxxxxx\Dane aplikacji\Gadu-Gadu 10\yyyyyyyy
    gdzie:
    xxxxxxxx - twoja nazwa użytkownika w windows
    yyyyyyyy - twój numer GG
    Ja edytowałem ten plik w notatniku i prawie na końcu jest takie coś:

    wystarczy wszystkie "add" zamienić na "del" i pomocnicy nie będą się ładować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wie ktos moze jak ukryc kontakt na gg

    OdpowiedzUsuń
  8. Zależy co masz na myśli pod pojęciem "ukryć kontakt" :p A w ogóle co to ma wspólnego z botem GG801?

    OdpowiedzUsuń
  9. 44 year old VP Accounting Sigismond Fishpoole, hailing from Vanier enjoys watching movies like Colossal Youth (Juventude Em Marcha) and Kayaking. Took a trip to Archaeological Site of Atapuerca and drives a Mercedes-Benz 38/250 SSK. pojawiaja sie na tej stronie internetowej

    OdpowiedzUsuń